Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

Τι είναι το MLM ή αλλιώς Δικτυακό Marketing;

Αντιπρόσωποι Πωλήσεων βρίσκουν πελάτες και εκπαιδεύουν άλλους αντιπροσώπους πωλήσεων
να βρίσκουν πελάτες

MLM είναι ένα αρκτικόλεξο για το Multi-Level Marketing (Πολυ-Επίπεδο Μάρκετινγκ), που μερικές φορές ονομάζεται Δικτυακό Μάρκετινγκ.

Όπως υποδηλώνει το όνομα, πολλαπλά επίπεδα ανθρώπων διαθέτουν στην αγορά ένα προϊόν σε καταναλωτές. Ένας αντιπρόσωπος πωλήσεων (που αναφέρεται επίσης ως διανομέας, μέλος, συνέταιρος ή συνεργάτης) βρίσκει πελάτες και στρατολογεί και εκπαιδεύει έναν άλλο αντιπρόσωπο πωλήσεων πως να βρίσκει πελάτες.


Πολλαπλά επίπεδα πωλήσεων (μάρκετινγκ) είναι στην πραγματικότητα αυτό που επιθυμούν όλες οι εταιρείες (MLM και μη MLM εταιρίες). Εάν έχετε ακούσει ποτέ μια παραδοσιακή εταιρία να ανακοινώνει, "Συστήστε ένα φίλο σας και θα λάβετε έκπτωση στην επόμενη αγορά σας", αυτό είναι πολυεπίπεδο μάρκετινγκ. Γυμναστήρια, μεσιτικά γραφεία, τηλεπικοινωνίες, καθώς και αμέτρητες άλλες βιομηχανίες χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνική.


Επαγγελματίες (γιατροί, οδοντίατροι, λογιστές) ζουν και πεθαίνουν με βάση αυτά που λένε οι πελάτες τους σε άλλους για αυτούς. Όλες αυτές οι επιχειρήσεις απλώς προσπαθούν να πείσουν τους τωρινούς τους πελάτες να διαφημίσουν και να συστήσουν το προϊόν τους ή την υπηρεσία τους σε πιθανούς πελάτες.

Η Παραδοσιακή Εταιρεία

Σε μία μη MLM εταιρεία, ένας διευθυντής πωλήσεων και ένας αντιπρόσωπος πωλήσεων προσλαμβάνονται από την εταιρεία. Η εταιρεία περιορίζεται στον αριθμό των αντιπροσώπων πωλήσεων που μπορεί να προσλάβει με βάση τους δημοσιονομικούς πόρους που έχει η εταιρεία για να καταβάλει τους μισθούς και με βάση την κίνηση που μπορεί να χειριστεί ο διευθυντής (μάνατζερ) πωλήσεων. Μόλις ένας διευθυντής πωλήσεων δεν προλαβαίνει πλέον, τότε η εταιρία μπορεί να προσλάβει έναν άλλο διευθυντή ή να μετατρέψετε έναν αντιπρόσωπο πωλήσεων σε διευθυντή πωλήσεων. Αυτό θα μπορούσε να ονομαστεί "Πολύ-Πλάτο" Μάρκετινγκ διότι διευρύνεται η οργάνωση οριζόντια σε σχέση με το "Πολυ-Επίπεδο" Μάρκετινγκ, το οποίο επεκτείνει την οργάνωση του κάθετα.

Οι Παραδοσιακές εταιρείες (μη MLM) χρησιμοποιούν "Πολυ-Πλάτο" Μάρκετινγκ

Η Εταιρία MLM (Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ)

Μία εταιρία MLM (Multi Level Marketing) "ξεκινά" στρατολογώντας ένα άτομο που βρίσκει πελάτες και στρατολογεί αντιπροσώπους πωλήσεων (όπως πιο πάνω στην παραδοσιακή εταιρεία). Αλλά κάθε αντιπρόσωπος πωλήσεων έχει επίσης τη δυνατότητα να γίνει Μάνατζερ, ο οποίος μπορεί επίσης να στρατολογήσει αντιπροσώπους πωλήσεων. Η εταιρεία MLM πληρώνει μόνο προμήθειες, όχι μισθούς, ως εκ τούτου, δεν υπάρχουν περιορισμοί στον αριθμό των αντιπροσώπων πωλήσεων ή μάνατζερς που μπορεί να στρατολογήσει μια εταιρεία MLM. Αυτό είναι επωφελές για την εταιρεία, λόγω της ταχείας επέκτασης από τον αριθμό των εκπαιδευμένων αντιπροσώπων πωλήσεων. Αυτό είναι επίσης επωφελές και για τους αντιπροσώπους πωλήσεων, επειδή το εισόδημά τους δεν περιορίζεται μόνο απ' ό,τι μπορούν να πουλήσουν - μπορούν να κερδίσουν και προμήθειες επειδή έχουν εκπαιδεύσει άλλους αντιπροσώπους πωλήσεων.

Το MLM χρήσιμοποιεί "Πολυ-Επίπεδο" Μάρκετινγκ, το οποία είναι παρόμοιο με το παραδοσιακό μάρκετινγκ (βλ. παραπάνω εικόνα "Πολυ-Πλάτο-Μάρκετινγκ"), με την εξαίρεση ότι δεν υπάρχει όριο στην ανάπτυξη

Πολύ απλά και αντικειμενικά, το MLM (Multi Level Marketing) είναι μία από τις πέντε κύριες μεθόδους που χρησιμοποιούνται από μια εταιρεία για να πουλήσει και να διανέμει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία στον καταναλωτή. Όλες οι εταιρείες (MLM ή παραδοσιακές εταιρείες) έχουν ένα κύριο χαρακτηριστικό κοινό στοιχείο : ότι προσφέρουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που ελπίζουν να κάνει τη ζωή του καταναλωτή καλύτερη. Μόλις μια εταιρεία έχει ένα τέτοιο προϊόν ή υπηρεσία χρειάζεται να το κάνουν ευρέως γνωστό. Το κάνουν αυτό διανέμοντάς το. Η διανομή ενός προϊόντος προϋποθέτει την εξεύρεση πελατών και τη διάθεση του προϊόντος στα στα χέρια του. Υπάρχουν πέντε βασικοί τρόποι για τη διανομή ενός προϊόντος ή υπηρεσίας :

Κάθε μία από τις πέντε μεθόδους παραπάνω μπορούν να χρησιμοποιούν τεχνικές από μία ή περισσότερες από τις άλλες μεθόδους για να αποκτήσουν πελάτες. Εννοώ ότι ένα κατάστημα με βιτρίνα δεν περιορίζεται μόνο στην κίνηση αυτών που μπαίνουν στο κατάστημα. Το Κατάστημα μπορεί επίσης να διαφημιστεί στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση και σε εφημερίδες, περιοδικά, και διαφημιστικά (καρτ-ποστάλ, φυλλάδια, κ.λπ.), κατευθύνοντας υποψηφίους στην τοποθεσία του καταστήματος. Αυτό μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των ανθρώπων που μπαίνουν στο κατάστημά τους.

Ομοίως, ένας διανομέας σε μία εταιρεία MLM μπορεί να χρησιμοποιήσει μέρος ή το σύνολο των 4 άλλων μεθόδων, καθώς επίσης μπορεί να αποκτήσει πελάτες μέσω φίλων και συγγενών. Και φυσικά ο ιδιοκτήτης ενός καταστήματος (όπως ένα εστιατόριο), μπορεί να πει επίσης, στους φίλους και τους συγγενείς του για το κατάστημά του!

Τί είναι λοιπόν το MLM (Multi Level Marketing); Το βασικό σημείο που χρειάζεται να καταλάβετε είναι ότι η διανομή κάθε προϊόντος σημαίνει να γίνει γνωστό. Το MLM και οι άλλοι τέσσερις βασικοί τρόποι διανομής ενός προϊόντος είναι απλά μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την γνωστοποίηση ενός προϊόντος.

Το MLM είναι Οργανικό

Οργανικά, η βιομηχανία του MLM είναι ένα φανταστικό μοντέλο. Με τον όρο "οργανικό", εννοώ ότι αν εξαλείψετε όλες τις υπερβολές και το θόρυβο και μόλις το δει κανείς εννοιολογικά, είναι ο πιο αγνός τρόπος για να κινήσουμε ένα προϊόν στον καταναλωτή και ο πιο αγνός τρόπος αμοιβής. Ορίστε γιατί ...

1.     Στην οργανική κατάσταση του ένα άτομο μοιράζεται ένα πολύτιμο προϊόν ή μια υπηρεσία με ένα άλλο (όχι επειδή θα ωφεληθεί, αλλά επειδή το προϊόν είναι πολύτιμο). «Μου αρέσει, ίσως θα σου αρέσει κι εσένα". Αυτό είναι καθαρό και αγνό.

2.    Ένα άτομο μοιράζεται μια επιχειρηματική ιδέα με ένα άλλο - αυτό είναι το θεμέλιο όλων των επιχειρήσεων σε όλη την ιστορία. «Βρήκα μια επιχείρηση που μου αρέσει και ίσως θα ήθελες να δουλέψεις κι εσύ μαζί μου σ’ αυτήν". Και αυτό είναι καθαρό και ανγό.

3.    Το άτομο που μοιράζεται την επιχείρηση με ένα άλλο κερδίζει ΜΟΝΟ ΑΝ το άτομο με το οποίο μοιράστηκε την επιχείρηση πετύχει - αυτό είναι εξαιρετικά υπεύθυνο, το οποίο είναι επίσης καθαρό και αγνό.

Αυτά τα τρία βήματα είναι οι οργανικές έννοιες του MLM και είναι απολύτως έξυπνες.

Αν αναλύσετε το παραδοσιακό μάρκετινγκ στον πυρήνα του, θα ήταν ένα άτομο που γράφει μία διαφήμιση και το 98% των ανθρώπων που βλέπουν την διαφήμιση δεν ανταποκρίνεται (ένας κορυφαίος διαφημιστής έχει 10% ανταπόκριση, ο μέσος όρος είναι 2%).

Κοιτάξτε γύρω και δείτε τι χρειάζεται να κινήσετε ένα προϊόν στον καταναλωτή με την "παραδοσιακή" έννοια του όρου, και θα δείτε πολύ σπατάλη ενεργειών και πόρων. Μπορείτε να φανταστείτε πόσο καθαρή θα ήταν η πόλη αν δεν υπήρχαν διαφημίσεις; Σκεφτείτε τον αριθμό των δέντρων που καταναλώνονται στο όνομα της διαφήμισης, καθώς και τα υλικά που στη συνέχεια καταλήγουν στις χωματερές.

Ίσως ένας καλός τρόπος για να περιγράψουμε το MLM είναι να δείξει πώς το MLM είναι το ίδιο με μια παραδοσιακή εταιρεία, και επίσης πώς το MLM  είναι διαφορετικό. Κοιτάξτε αυτό το διάγραμμα για να έχετε μια εικόνα.

Παρακαλώ θέλω να καταλάβετε ότι δεν επικρίνω τη χρήση των δέντρων, το επιβαρυμένο περιβάλλον, ή τη διαφήμιση - Απλώς σας ζητάω να δείτε πόσες περιττές ενέργειες έχουν να κάνουν με την κίνηση ενός προϊόντος στον καταναλωτή, σε σύγκριση με την απλότητα που υπάρχει όταν ένα άτομο επικοινωνεί με ένα άλλο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου